Akıl Oyunları Atölyesi
Akıl oyunları atölyesinde öğrencilerin zekâ potansiyellerini tanıması ve geliştirmesi; problemler karşısında farklı ve özgün stratejiler geliştirmesi, hızlı ve doğru karar vermesi, sistematik bir düşünme yapısı geliştirmesi, bu kapsamda bireysel, takım halinde ve rekabet ortamında çalışma becerileri geliştirmesi, problem çözmeye yönelik olumlu bir tutum geliştirmesi amaçlanmaktadır.
Akıl oyunları atölyesinde öğrencilerin zekâ potansiyellerini tanıması ve geliştirmesi; problemler karşısında farklı ve özgün stratejiler geliştirmesi, hızlı ve doğru karar vermesi, sistematik bir düşünme yapısı geliştirmesi, bu kapsamda bireysel, takım halinde ve rekabet ortamında çalışma becerileri geliştirmesi, problem çözmeye yönelik olumlu bir tutum geliştirmesi amaçlanmaktadır.
Akıl oyunları atölyesi, öğrencilerin problemleri algılama ve değerlendirme kapasitelerinin geliştirilmesini, farklı bakış açıları oluşturabilmelerini, problemle karşılaştıklarında hızlı ve doğru karar verebilmelerini, bir konuya ve çözüme odaklanma alışkanlığı geliştirmelerini, akıl yürütme ve mantığı etkili bir şekilde kullanma kapasitelerini geliştirmelerini sağlayacaktır. Bilişsel beceriler ve kapasitenin geliştirilmesi yanında, öğrenciler akıl oyunlarında bireysel çalışmalar ve grup çalışmalarında kendi yeteneklerini ve potansiyellerini daha iyi tanıyacak, öz güvenlerini geliştirecek, başarı için sistemli ve disiplinli çalışma alışkanlıkları kazanacak ve başarısızlık halinde yılmadan alternatif çözümler ve stratejiler oluşturma tutum ve davranışlarını geliştirecektir.
- Akıl Oyunları Atölyesi kapsamında öğrencilerin gelişimlerini destekleyecek farklı becerileri geliştiren stratejik oyunlar kullanılır. Kurumumuza özgü hazırlanan “Akıl Oyunları Yayınları” doğrultusunda konular işlenir.
- Akıl oyunları çalışmaları, Düşünme Becerileri Eğitimi kapsamında 5 yaşından itibaren AKIL OYUNLARI dersİ adı altında işlenir.Oyunlarda iyi olan öğrenciler ilgili yarışmalara hazırlanır.
- Akıl oyunları dersinde ölçme ve değerlendirme süreç temelli olarak ele alınır. Amaç not vermek değil, öğrencinin kendi içinde kaydettiği gelişmeyi gözlemlemektir. Öğrencilerin oyunları kurallara uygun oynaması, oynarken zevk alması, akıl yürütmesi, strateji geliştirme ve mantıklı düşünme becerilerini kullanması gibi edinmesi gereken becerilerin gelişimi takip edilir.
- Bu dersi alanında uzman sınıf öğretmeni yürütür.
- Bu ders ile ilgili öğreten eğitimi düzenlenir.Eğitimi tamamlamış öğreticiler tarafından dersler işlenir.(Öğretmen eğitimi )
- Yardımcı kaynaklar ile dersler takviye edilir.