Robotik
Robotik atölyesi ile öğrenciler temelde düşünmeye ve öğrenmeye yönlendirilir. Atölyede belirtilen eğitim süresi içinde öğrencilere robotların parçaları ve kullanım alanları hakkında bilgi verilip, daha sonrasında bu alana yönelik bir altyapı oluşturulacaktır. Günümüzde, özellikle son yıllarda giderek etkisini daha da arttıran hatta geleceğin etkin elemanları arasında görünen robotlar, çocuklar başta olmak üzere herkesin merak ettiği kavramlar arasına girmiştir. Çocuklar teknolojik anlamda hayal ettikleri kavramların aslında gerçek olabileceğini, bugüne kadar çoğu çocuğun soyut olarak düşünebildikleri robotların nasıl yapıldığını, üretim süreçlerini ve nasıl programlandıklarını atölyemizde var olan teknolojiler sayesinde görerek ve eğlenerek öğrenebileceklerdir. Öğrencilerimizin keyifle vakit geçireceği robotik dersinde robotun tanımı yapılacak, robotiğin önemi tartışılacak, dünyadaki robotların nerede kullanıldığı, robot türleri gibi pek çok bilginin verilerek öğrencilerin robot konusunda donanımlı olması ve yaşıtları arasında fark yaratması atölyenin hedefidir. Ders kapsamında öğrencilerin hazırbulunuşluğu doğrultusunda hazır setler veya ardunio kullanılmaktadır. Üstün zekâlı çocukların çoğunluğu analitik düşünen, teknolojiye ilgi duyan ve yaratma potansiyeli olan çocuklardır. Bu atölyede robotlara ilişkin hem donanım hem de yazılım bilgisi verilerek; çocukların bilim ve teknoloji konusundaki ilgi ve bilgilerinin arttırılması hedeflenmektedir.
STEM
STEM 21.yy’ın ihtiyaçlarından ortaya çıklmış, disiplinler arası bir öğretim yaklaşımıdır. STEM kavramı Fen(Science) ,Teknoloji (Technology), Mühendislik (Engineering) ve Matematik (Mathematics) disiplinlerinin baş harflerinden oluşmakta ve eğitimde bu alanların birbirine entegre edilmesini sağlamaktadır. En basit tanımıyla STEM’in amacı öğrencilere bütünsel bir bakış açısı kazandırarak; çok boyutlu düşünmelerini sağlamak ve onları üretime götürmektir. STEM çalışmaları en ideal şekilde proje tabanlı çalışmaların yürütülmesiyle gerçekleşmektedir. STEM hem çok farklı disiplinlerin bilgisini gerektirmekte hem de bu bilgilerin bir amaç doğrultusunda bütünleşmesini gerekmektedir. Üstün zekalı çocuklar zihinsel olarak zorlayıcı etkinlikleri tercih etmekte, okullarda ya da normal eğitim ortamlarında en çok aynı bilgilerin tekrar edilmesinden yakınmaktadırlar. STEM bir yandan farklı alanlarda gerektirdiği bilgiyle çocuğu zorlarken bir yandan da onun üst düzey düşünmesini sağlamaktadır. Bilim ve teknoloji çağında STEM artık bizlere sadece belli bir disiplin üzerinden değil; tüm disiplinleri göz önüne alarak düşünmeyi öğretmektedir.
Arkeoloji
Arkeoloji geçmişle günümüz arasındaki bağlantıyı sağlayan en önemli bilim dalıdır. Bir yandan öğrencilere kültürel değişimleri inceleyerek, kültürler arası karşılaştırmalar yapma ve tarihe ışık tutma fırsatını sunarken, bir yandan da genel kültürlerinin artmasını sağlar. Üstün zekâlı çocuklar eski uygarlıklarla, tarihi eserlere ilgili olan; genellikle bu uygarlıkların yaşam şekillerini, yerleşimlerini ve kullandıkları eşyaları merak eden öğrencilerdir. Bu derste amaç arkeoloji nedir, ne değildir? Sorusunu yanıtlamakla başlayarak; arkeolojik yerleşmeler, arkeolojiye yardımcı bilim dalları, çağlar ve Dünya’nın yedi harikası gibi heyecan verici konular ele alınacaktır. Küçük kazı uygulamaları, boyamalar, eşleştirme ve parça bütün etkinlikleri de yapılarak; izlenen arkeolojik filmler ve belgeseller yardımıyla öğrencilerin arkeolojik bilgileri içselleştirmeleri sağlanacaktır.
Drama
Drama bir düşünceyi beden diliyle, hareket ederek, devinimle anlatımdır. Diğer bir ifadeyle drama; insanın kendini başkalarının yerine koyarak çok yönlü gelişmesi, bireyin eğitim ve öğretimde aktif rol alması, kendini ifade edebilmesi, araştırma istek ve arzusunun artması, yaratıcı olması ve yaşamı çok yönlü algılamasını sağlayan eğitim yöntemidir. Drama ‘yaparak-yaşayarak öğrenme’ bakımından en etkili eğitim yöntemlerinden biridir. Eğitici ve yaratıcı dramanın birlikte kullanıldığı bu atölyede; ısınma ve rahatlama etkinlikleri, pandomim ve rol oynama, doğaçlama, oluşum ve değerlendirme aşamaları sırasıyla takip edilmektedir. Üstün zekâlı çocuklarda IQ arttıkça, sosyal ilişkilerde sıkıntı yaşama durumu ortaya çıkmakta; bu sebeple bu grup genellikle kendisini toplumdan soyutlamayı seçebilmektedir. Bu atölyede drama etkinlikleri yoluyla çocuklara rahat bir ortam sunularak, onlarda duyguları fark etme, olaylara farklı açıdan bakabilme, empati kurma ve etkili iletişim becerileri konusunda farkındalık oluşturulacaktır.
Üst Düzey ve Stratejik Düşünme
Stratejik düşünme geleceği öngörerek, gerekli adımları şuan atmak, gelecek için vizyon oluşturmak için gereklidir. Yapılan bir araştırmaya göre her 10 profesyonelden yalnızca üçü stratejik düşünebilmektedir. Halbuki yaratıcı, yenilikçi bir planlamanın ortaya çıkması için stratejik düşünme gereklidir. Stratejik düşünme geliştirilebilen, zorlu kararlar ve zorlu tecrübeler sonucunda kazanılan bir beceridir. Üstün zekâlı çocuklar düşünme becerilerinin erken gelişmesinden dolayı genellikle strateji kurma konusunda oldukça iyidirler. Fakat bu becerinin bileşenleri konusunda çocuk bilgilendirilerek, çocuğa sorumluluk verilerek ve strateji kurma konusunda deneyim kazanması sağlanarak çocuğun stratejik düşünme yeteneği daha da geliştirilebilir. Bu sebeple bu atölyede çoğunlukla satranç ve zeka oyunları yoluyla çocukların strateji geliştirme, plan yapma, mantık yürütme, dikkat ve yoğunlaşma, yenilgiyi hazmetme, karar verme gibi tutum ve davranışları geliştirilecektir.
Not: 17 Kasım Cumartesi ve 22 Aralık Cumartesi tatil olacaktır.
Aile Eğitimlerimiz
Üstün Zekâlılar Eğitim Ağı aile eğitimlerini önemseyen bu sebeple verdiği 12 haftalık öğrenci eğitimi yanında 3 oturumluk ücretsiz eğitimler sunan bir yapıdır. Çünkü aileler değiştikçe ve geliştikçe bu durumun çocuklara çok olumlu yansıdığı bilinmekte, özellikle de bu eğitimlerle siz ailelerimizin sorularına yanıt vermek ve sorunlarına destek olmak amaçlanmaktadır. Anne-babaların ve tutumlarının öğrenme-öğretme sürecinde matematikten, yabancı dile, fen alanlarından mühendisliğe kadar farklı disiplin alanlarındaki başarı ve toplam akademik başarı üzerinde ciddi bir etkiye sahip olduğu birçok araştırma tarafından ortaya konmuştur (Bicknell, 2014; Turner, Chandler ve Heffer, 2009; Başol ve Zabun, 2014; Bingham, Jeon ,Ah Kwon ve Lim, 2014; Perera, 2014; Garn1, Matthews ve Jolly, 2010). Etkili aileler çocuklarının yaşamında olumlu bir fark yaratcaklarını bilmekte ve bu sebeple üst düzeyde çocuklarının hayatlarına katılım sağlamaktadır (Hoover-Dempsey et al., 1992).
Aile Eğitimleri
Tarih |
Kişi |
Konu |
20.10.2018 |
Uzman Erbin Soygür |
Üstün Zekayı Keşfetmek |
03.11.2018 |
Dr. Öğr. Üyesi Ayşin Kaplan Sayı |
Üstün Zekalı Çocukların Eğitimi |
17.11.2018 |
Uzman Muharrem Sur |
Üstün Zekalılarda Zihin Gelişimi ve Oyunlar |
01.12.2018 |
Uzman Yeşim Salgut |
Üstün Zekalı Çocukların Ailelerinin Yaşadığı Güçlükler ve Çözüm Önerileri |
15.12.2018 |
Uzman Filiz Şahin |
Üstün Zekalılarda Bilgisayar ve İnternet Kullanımı |
29.12.2018 |
Uzman Erbin Soygür |
Öğrenciler ile İlgili Bireysel Dönüt Verilmesi ve Yönlendirme |
Not: Aile eğitimi tarihlerinde değişiklik söz konusu olabilir. Değişikliklerden velilerimiz sms veya whats up yoluyla bilgilendirilecektir.
Kış Programlarımız Hakkında Diğer Ayrıntılar
Amaç
Üstün zekâlı olduğu tanılanan çocuklara zenginleştirilmiş bir eğitim sunarak; onların kendilerini ve ailelerin çocuklarını keşfetmelerini sağlamaktır. Yetenek eğitiminin ilk adımını yeteneklerin keşfi ve fark edilmesi süreci oluşturur. Yaz ve kış okullarımız sundukları programlarla, öğretmenlerimizin gözlemleri ile, uyguladıkları dünyaca kabul görmüş standart testlerle siz anne-babalara çocuğunuzu tanıma fırsatı sunarken; çocuklara ise eğlenceli bir biçimde bilim, sanat ve sporla zaman geçirme şansı tanır. Programlarımızda çocukların potansiyeli zorlanarak, bilişsel gelişimlerinin desteklenmesi sağlanır.
Farkımız
Bu program dört farklı kurum tarafından organize edilen ikinci ’’üstün zekâlılar eğitimi programı’’ olma özelliğini taşımaktadır. Farklı uzmanların alandaki 15 yıllık deneyimlerinin bir araya gelmesi, akademik ve uygulama alanında yetkin öğretmen kadrosu en büyük farkımızı oluşturmaktadır. Programlar en az üç farklı uzmanın görüşüne başvurularak hazırlanır, öğrencilerin tüm atölyelerden keyif alması sağlanır. Sadece öğrencilere eğitim sunulmaz; anne babalara rehberlik yapılırBu program dört farklı kurum tarafından organize edilen ikinci ’’üstün zekâlılar eğitimi programı’’ olma özelliğini taşımaktadır. Farklı uzmanların alandaki 15 yıllık deneyimlerinin bir araya gelmesi, akademik ve uygulama alanında yetkin öğretmen kadrosu en büyük farkımızı oluşturmaktadır. Programlar en az üç farklı uzmanın görüşüne başvurularak hazırlanır, öğrencilerin tüm atölyelerden keyif alması sağlanır. Sadece öğrencilere eğitim sunulmaz; anne babalara rehberlik yapılır.
Yaş Aralıklarına Göre Eğitim Programları
5-6 Yaş |
7- 8 Yaş |
9-12 Yaş |
Robotik |
Robotik |
Robotik |
Ritim ve Müzik |
Ritim ve Müzik |
STEM |
Eğlenceli Bilim |
Eğlenceli Bilim |
Arkeoloji |
Drama |
Drama |
Drama |
Üst Düzey ve Stratejik Düşünme |
Üst Düzey ve Stratejik Düşünme |
Üst Düzey ve Stratejik Düşünme |
Katılım Koşulu
Ülkemizde standardizasyonu yapılmış zekâ testlerine göre üstün zihin düzeyine sahip çocuklar kabul edilecektir. Zekâ testi olmayanların kurumumuza ulaşıp; zekâ testi yaptırmaları gerekmektedir. Test sonucu olanların ise zekâ testi sonuç raporlarını tarafımıza iletmeleri gerekmektedir. 2015 yılı öncesi test sonuçları kabul edilmemektedir.
Erken Kayıt Ücreti
Erken kayıt tarihleri 8 EYLÜL-22 EYLÜL tarihleri arasındadır. KDV dahil 1500 TL’dir. Erken kayıt dönemi sonrasında kayıt ücreti KDV dahil 1700 TL'dir. Her bir kampüste farklı saatlerde 2 ayrı grup olarak sınıflar olacak. Dileyen velilerimiz 09:30 - 13:30 grubuna ya da 13:30 - 17:30 grubuna çocuklarını kaydettirebilirler.
Bilgi ve İletişim için;
Üstün Zekalılar Eğitim Uzmanı:
Erbin Soygür
0505 494 9153
[email protected]
Banka Hesap Bilgileri
Erbin Soygür
IBAN: TR 2500 0150 0158 0073 0628 3641