9-12 Yaş Grubu - Yaz Kampı Atölye Programları - 1. Dönem

25/06/2018 - 13/07/2018
MEF Üniversitesi, Maslak

9-12 Yaş Grubu - Yaz Kampı Atölye Programları ile Üstün zekâlı olduğu tanılanan çocuklara zenginleştirilmiş bir eğitim sunarak; onların kendilerini ve ailelerin çocuklarını keşfetmelerini sağlamaktır.

Sportif Rekrasyon

Rekreasyon bireylerin boş zamanlarını değerlendirme etkinlikleri olup; kişisel olarak doyum sağlanılan faaliyetlerdir. Sportif rekreasyon ise sporu zevk ve eğlence amaçlı olarak kullanmak, sporun farklı alanları ile ilgilenmek anlamına gelir. Çoğu zaman çocuklar ebeveynleri tarafından yönlendirildikleri spor alanları ile ilgilenir. Oysaki sportif rekreasyon etkinlikleri ile çocuklar farklı spor dallarına tabi tutularak; kendi ilgi alanı ve zevk aldığı spor dalında ilerleme imkanı bulabilir. Ayrıca bu etkinliklerle çocuklar, spordan zevk almayı öğrenerek; sağlıklı bir yaşam için alt yapı oluşturmuş olurlar. Üstün zekalı çocuklar kendilerini fiziksel faaliyetlerden çok zihinsel faaliyetlerde daha rahat hissederler. Bunun nedeni üstün zekalı çocukların asenkronize gelişim dediğimiz bir gelişim örüntüsüne sahip olması; zihin gelişimlerinin önden fiziksel gelişimlerinin ise zihinsel gelişimin gerisinden gelmesidir. Zihinsel anlamda yüksek standartlara sahip üstün zekalı çocuklar, bu standartlara fiziksel olarak ulaşamayacaklarını düşündükleri için sportif faaliyetlere çok fazla ilgi göstermemektedirler. Bu da zamanla onların hareketsiz bir yaşam tarzı belirlemelerine ve kilo almalarına neden olabilmektedir. Bu atölyede ayak tenisinden, petangaya,  yüzmeden, voleybola ve basketbola birçok spor dalı çocuklarla buluşturularak;  denge-koordinasyon, grupla birlikte hareket edebilme, karar verme ve risk alma  becerileri üzerinde durulacak ve çocukların enerjilerini atarak eğlenmeleri, sporu sevmeleri sağlanacaktır.

STEM

STEM 21.yy’ın ihtiyaçlarından ortaya çıklmış, disiplinler arası bir öğretim yaklaşımıdır. STEM kavramı Fen(Science) ,Teknoloji (Technology), Mühendislik (Engineering) ve Matematik (Mathematics) disiplinlerinin  baş harflerinden oluşmakta ve  eğitimde bu alanların birbirine entegre edilmesini sağlamaktadır. En basit tanımıyla STEM’in amacı öğrencilere bütünsel bir bakış açısı kazandırarak; çok boyutlu düşünmelerini sağlamak ve onları üretime götürmektir. STEM çalışmaları en ideal şekilde proje tabanlı çalışmaların yürütülmesiyle gerçekleşmektedir. STEM hem çok farklı disiplinlerin bilgisini gerektirmekte hem de bu bilgilerin bir amaç doğrultusunda bütünleşmesini gerekmektedir. Üstün zekalı çocuklar zihinsel olarak zorlayıcı etkinlikleri tercih etmekte, okullarda ya da normal eğitim ortamlarında en çok aynı bilgilerin tekrar edilmesinden yakınmaktadırlar. STEM bir yandan farklı alanlarda gerektirdiği bilgiyle çocuğu zorlarken bir yandan da onun  üst düzey düşünmesini sağlamaktadır. Bilim ve teknoloji çağında STEM artık bizlere sadece belli bir disiplin üzerinden değil; tüm disiplinleri göz önüne alarak düşünmeyi öğretmektedir.

Robotik

Robotik atölyesi ile öğrenciler temelde düşünmeye ve öğrenmeye yönlendirilir. Atölyede belirtilen eğitim süresi içinde öğrencilere robotların parçaları ve kullanım alanları hakkında bilgi verilip, daha sonrasında bu alana yönelik bir altyapı oluşturulacaktır. Günümüzde, özellikle son yıllarda giderek etkisini daha da arttıran hatta geleceğin etkin elemanları arasında görünen robotlar, çocuklar başta olmak üzere herkesin merak ettiği kavramlar arasına girmiştir. Çocuklar teknolojik anlamda hayal ettikleri kavramların aslında gerçek olabileceğini, bugüne kadar çoğu çocuğun soyut olarak düşünebildikleri robotların nasıl yapıldığını, üretim süreçlerini ve nasıl programlandıklarını atölyemizde var olan teknolojiler sayesinde görerek ve eğlenerek öğrenebileceklerdir. Öğrencilerimizin keyifle vakit geçireceği robotik dersinde robotun tanımı yapılacak, robotiğin önemi tartışılacak, dünyadaki robotların nerede kullanıldığı, robot türleri gibi pek çok bilginin verilerek öğrencilerin robot konusunda donanımlı olması ve yaşıtları arasında fark yaratması atölyenin hedefidir. Ders kapsamında öğrencilerin hazır bulunuşluğu doğrultusunda hazır setler veya ardunio kullanılmaktadır. Üstün zekalı çocukların çoğunluğu analitik düşünen, teknolojiye ilgi duyan ve yaratma potansiyeli olan çocuklardır. Bu atölyede robotlara ilişkin hem donanım hem de yazılım bilgisi verilerek; çocukların bilim ve teknoloji konusundaki ilgi ve bilgilerinin arttırılması hedeflenmektedir. 

Çocuk Edebiyatı

Çocuk edebiyatı, edebiyat kavramı içinde yer almakla birlikte, kendine özgü şekil ve içerik özellikleri bakımından farklı bir tanımlamaya ihtiyaç duyulan kavramdır. Çocuk edebiyatı, ana sınıfından itibaren, okur-yazarlık konusunun temel taşını oluşturmaktadır. Okuma becerisini geliştirmede hem eser seçimi hem de okumayı destekleyici etkinlikler önemlidir. Yazılı eserler, dilin en mükemmel şekilde kullanımına aracılık eder.  Çocukları farklı kültürlerin yazılı eserleriyle buluşturmak hem o kültürü tanımalarını sağlarken hem de edebi yönlerinin güçlenmesine destek olacaktır. Üstün zekalı öğrenciler yenilikten hoşlanmakta ve sürekli olarak yeni öğrenme materyali arayışı içinde bulunmaktadırlar. Edebiyat onlara bu şansı sunarken; çocuk edebiyatı onları çok daha erken bir biçimde La fontane hikayeleri, ezop masalları, mitolojik hikayeler, destanlar yoluyla edebiyatın derinliğiyle kavuşturmaktadır. Edebiyat sevgisi, değer, kültür kazandırmanın yanında bu atölyede hem üst düzey düşünme becerilerinin geliştirilmesi hem de okuma ve yazma tekniklerinin kazandırılması hedeflenmektedir. Skimming (Genel fikri edinmek için hızlı okuma), Scanning (Amaçlı okuma) ve kitapla ilgili Mind map (zihin haritası) hazırlayarak öğrenciye kitap okuma alışkanlığı edindirilerek; yaratıcı düşünme tekniklerinin entegrasyonu ile yaratıcı yazma becerileri desteklenecektir.

Drama

Drama bir düşünceyi beden diliyle, hareket ederek, devinimle anlatımdır. Diğer bir ifadeyle drama;  insanın kendini başkalarının yerine koyarak çok yönlü gelişmesi,  bireyin eğitim ve öğretimde aktif rol alması,  kendini ifade edebilmesi,  araştırma istek ve arzusunun artması, yaratıcı olması ve yaşamı çok yönlü algılamasını sağlayan eğitim yöntemidir. Drama ‘yaparak-yaşayarak öğrenme’ bakımından en etkili eğitim yöntemlerinden biridir. Eğitici ve yaratıcı dramanın birlikte kullanıldığı bu atölyede; ısınma ve rahatlama etkinlikleri, pandomim ve rol oynama, doğaçlama, oluşum ve değerlendirme aşamaları sırasıyla takip edilmektedir. Üstün zekalı çocuklarda IQ arttıkça, sosyal ilişkilerde sıkıntı yaşama durumu ortaya çıkmakta; bu sebeple bu grup genellikle kendisini toplumdan soyutlamayı seçebilmektedir. Bu atölyede drama etkinlikleri yoluyla çocuklara rahat bir ortam sunularak, onlarda duyguları fark etme, olaylara farklı açıdan bakabilme, empati kurma ve etkili iletişim becerileri konusunda farkındalık oluşturulacaktır.

Astronomi

Bilimsel bir keşfin ya da gelişmenin etkisinin hangi disiplinlere kadar ulaşacağını, ileride hangi teknolojik aletin tasarımını sağlayacağını her zaman kestirmek mümkün değildir. Nitekim bugün CERN ve diğer merkezlerde uzay çalışmaları için keşfedilmiş ama günlük hayatta kullandığımız birçok teknoloji vardır. Örneğin en basitinden uzun dalga boyu gözlemleri yapabilmek için Radyo Astronomlar, radyo alıcılarının ve uydularının iletişim gelişimine liderlik ederek uydu konumlama ve ileri navigasyon (GPS) teknolojisinin gelişmesine aracı oldular. Yıldızların temel özelliklerine ulaşmanın yolu, onlardan gelen ışığın incelenmesi, tayflarının analizi ile mümkündür.  Yine bu ihtiyaca karşı geliştirilen yüksek çözünürlüklü görüntüleme teknikleri; bugün tıp alanında hücre gelişim gözlemlerinden, bir hastanın iç organlarının görüntülenmesine ve ameliyatsız muayenesine kadar (MR, Doppler, Endoskopi gibi) detaylı inceleme için kullanılmaktadır. Bunun gibi örnekleri çoğaltmak mümkün olmakla birlikte astronomi üstün zekalı çocukların; soyut düşünme becerileri erken geliştiği için en çok ilgilendikleri alanların başında gelmektedir. Cüce gezegen, mars, karadelikler onlar için keşfedilmemiş ve merak uyandıran konular olarak heyecan vericidir.  Astronomiye giriş ve temel fiziksel kavramlarla açılışı yapacağımız bu atölyede; Güneş başlığı altında Güneş’imiz enerjisini nasıl sağlıyor? Daha ne kadar bizi ısıtacak? Güneş sistemi nasıl oluştu? Gezegenler ve yıldızların farkları nelerdir? Jüpiter neden yıldız olamadı? Güneş Sistemi dışında kaç gezegen bulundu? "Evrende hayat var mı" sorularına yanıt arıyor olacağız. Yıldızların oluşumu ve evrimi başlığı altında ise; Çift yıldızlar ve özellikleri; Yıldızlar da canlılar gibi doğar, büyür ve ölürler mi? Beyaz cüceler, nötron yıldızları ve kara delikler; Nötron yıldızında olsaydık hayat nasıl olurdu? Karadelikleri neden gözleyemeyiz? Süpernova patlamaları ve süpernova çeşitleri ve Galaksiler konularını daha yakından inceleyeceğiz. Ayrıca bu atölyede Güneş teleskobuyla tanışarak Güneşi inceleme şansını bulduğumuz gibi, günün farklı saatlerinde güneşi fotoğraflama ve farklı karelere sığdırma imkânını da yaşıyor olacağız.

Diğer Etkinliklerimiz

Sakıp Sabancı Müzesi Ziyareti

  • Koleksiyonun incelenmesi
  • Kitap sanatları ve hat koleksiyonu sergisi
  • Kitap sanatları ve hat sanatı atölyesi

Vira Kürek Kulübü İle Haliç'te Kürek (Yelken-Kano) Eğitimive Çalışması

  • Kürek sporu
  • Koordinasyon ve dikkati geliştirir.
  • Takımla işbirliği halinde hareket etmeyi gerektirir
  • Hedefe ulaşma bilinci kazandırır
  • Zaman planlamasını öğretir.

Atatürk Arboretumu Gezisi

  • 2000’e yakın bitki türünün incelenmesi
  • Botanik kültürü etkinliği
  • Fotoğraf çekimi

Yaz Kampı Programımız Hakkında Diğer Ayrıntılar

Amaç

Üstün zekâlı olduğu tanılanan çocuklara zenginleştirilmiş bir eğitim sunarak; onların kendilerini ve ailelerin çocuklarını keşfetmelerini sağlamaktır.

Yetenek eğitiminin ilk adımını yeteneklerin keşfi ve fark edilmesi süreci oluşturur. Yaz ve kış okullarımız sundukları programlarla, öğretmenlerimizin gözlemleri ile, uyguladıkları dünyaca kabul görmüş standart testlerle siz anne-babalara çocuğunuzu tanıma fırsatı sunarken; çocuklara ise eğlenceli bir biçimde bilim, sanat ve sporla zaman geçirme şansı tanır. Programlarımızda çocukların potansiyeli zorlanarak, bilişsel gelişimlerinin desteklenmesi sağlanır.

Farkımız

Bu program üç farklı kurum tarafından organize edilen ilk ’’üstün zekâlılar eğitimi programı’’ olma özelliğini taşımaktadır.  Farklı uzmanların alandaki 15 yıllık deneyimlerinin bir araya gelmesi, akademik ve uygulama alanında yetkin öğretmen kadrosu en büyük farkımızı oluşturmaktadır. Programlar en az üç farklı uzmanın görüşüne başvurularak hazırlanır, öğrencilerin tüm atölyelerden keyif alması sağlanır. Sadece öğrencilere eğitim sunulmaz; anne babalara rehberlik yapılır. 

Yaş Aralıklarına Göre Eğitim Programları
5-6 Yaş 7- 8 Yaş 9-12 Yaş
Sportif Rekreasyon Sportif Rekreasyon Sportif Rekreasyon
İngilizce Drama STEM
Drama Robotik Robotik
Eğlenceli Bilim Eğlenceli Bilim Çocuk Edebiyatı
Stratejik Düşünme Yaratıcı Düşünme Drama
Ritim ve Müzik Astronomi Astronomi

 

 

 

 

 

 

 

Katılım Koşulu

Ülkemizde standardizasyonu yapılmış zekâ testlerine göre üstün zihin düzeyine sahip çocuklar kabul edilecektir. Zekâ testi olmayanların kurumumuza ulaşıp; zekâ testi yaptırmaları gerekmektedir. Test sonucu olanların ise zekâ testi sonuç raporlarını tarafımıza iletmeleri gerekmektedir. 2015 yılı öncesi test sonuçları kabul edilmemektedir.

Erken Kayıt Ücreti

Erken kayıt tarihleri 25 Nisan – 25 Mayıs 2018 tarihleri arasındadır. KDV dahil 2000 TL’dir. Fiyatımıza öğle yemeği dahil olup, servis ücreti dahil değildir. Servis imkanımız mevcuttur. Eğitim hafta içi her gündür. Erken kayıt dönemi sonrasındaki ücret KDV dahil 2200 TL’dir.

Bilgi ve İletişim için;
Üstün Zekalılar Eğitim Uzmanı:
Erbin Soygür
0505 494 9153

[email protected]

Banka Hesap Bilgileri

Erbin Soygür
IBAN: TR 2500 0150 0158 0073 0628 3641

9-12 Yaş Grubu - Yaz Kampı Atölye Programları - 1. Dönem programı hakkında bilgi almak ve kayıt olmak için formu doldurun.