5-6 Yaş Grubu - Yaz Kampı Atölye Programları - 1. Dönem

25/06/2018 - 13/07/2018
MEF Üniversitesi, Maslak

5-6 Yaş Grubu - Yaz Kampı Atölye Programları ile Üstün zekâlı olduğu tanılanan çocuklara zenginleştirilmiş bir eğitim sunarak; onların kendilerini ve ailelerin çocuklarını keşfetmelerini sağlamaktır.

Sportif Rekrasyon

Rekreasyon bireylerin boş zamanlarını değerlendirme etkinlikleri olup; kişisel olarak doyum sağlanılan faaliyetlerdir. Sportif rekreasyon ise sporu zevk ve eğlence amaçlı olarak kullanmak, sporun farklı alanları ile ilgilenmek anlamına gelir. Çoğu zaman çocuklar ebeveynleri tarafından yönlendirildikleri spor alanları ile ilgilenir. Oysaki sportif rekreasyon etkinlikleri ile çocuklar farklı spor dallarına tabi tutularak; kendi ilgi alanı ve zevk aldığı spor dalında ilerleme imkanı bulabilir. Ayrıca bu etkinliklerle çocuklar, spordan zevk almayı öğrenerek; sağlıklı bir yaşam için alt yapı oluşturmuş olurlar. Üstün zekalı çocuklar kendilerini fiziksel faaliyetlerden çok zihinsel faaliyetlerde daha rahat hissederler. Bunun nedeni üstün zekalı çocukların asenkronize gelişim dediğimiz bir gelişim örüntüsüne sahip olması; zihin gelişimlerinin önden fiziksel gelişimlerinin ise zihinsel gelişimin gerisinden gelmesidir. Zihinsel anlamda yüksek standartlara sahip üstün zekalı çocuklar, bu standartlara fiziksel olarak ulaşamayacaklarını düşündükleri için sportif faaliyetlere çok fazla ilgi göstermemektedirler. Bu da zamanla onların hareketsiz bir yaşam tarzı belirlemelerine ve kilo almalarına neden olabilmektedir. Bu atölyede ayak tenisinden, petangaya,  yüzmeden, voleybola ve basketbola birçok spor dalı çocuklarla buluşturularak;  denge-koordinasyon, grupla birlikte hareket edebilme, karar verme ve risk alma  becerileri üzerinde durulacak ve çocukların enerjilerini atarak eğlenmeleri, sporu sevmeleri sağlanacaktır.

İngilizce

Günümüzde İngilizce reddedilemez bir biçimde her alanda en baskın dildir. İngilizcenin tüm dünyada yaygınlaşmasının iki önemli sebebi vardır. Birincisi endüstri devrimidir. İkincisi ise İngiltere’den yeni dünya ülkelerine başlayan göç ve ilkel bölgelerin çalıştırılmaya başlatılmasıdır. Her iki durumda da İngilizcenin baskınlığı devam etmiş ve bu baskınlık sonrasında kendini ekonomik ve politik alanlarda da göstermiştir. Yukarıda bahsedilen küresel yayılmanın sonucu İngilizce ana vatanından çıkmış ve artık iletişim amaçlı olarak, bilgiyi takip etme ve bilgi sistemlerini yönetme konusunda bir araç olarak tüm dünya tarafından kullanılmaya başlanmıştır. Bu yeni işlevine göre İngilizce artık bir ‘’lingua mundi’’ olmuştur. Bu sebeple artık İngilizce ana dili İngilizce olanların değil, bir çok kullanımı ve kullanıcısı olan bir dünya dili haline gelmiştir. Türkiye’de İngilizce eğitimi büyük bir çoğunluk hala sorun teşkil etmektedir. Nitekim kurallar yığını olarak öğretilmeye çalışılan İngilizce ’de esas dil becerileri olan konuşma ve dinleme geri planda kalmakta; bu sebeple dili öğrendiği düşünülen bireyler bile o dili konuşamamaktadır. Üstün Zekalı çocuklar dil gelişimi açısından zor ve giderek zorlaşan kelime, kavram bilgisine, sözel fikirleri derinlemesine düşünmeye, tartışmaya, olasılıklarla, soyutlamalarla, metaforik stratejilerle düşünmeye ve genelleme ortaya koyarak onları test etmeye ihtiyaç duyarlar. Bu sebeple dil öğretiminde etkinlik odaklı, beceri temelli yöntem ve teknikler onların ilgisini çekmektedir. Bu atölyede şiirler, şarkılar ve filmler kullanılarak çocukların İngilizce dinleme ve konuşma becerilerinin geliştirilmesi üzerinde durulmaktadır.

Drama

Drama bir düşünceyi beden diliyle, hareket ederek, devinimle anlatımdır. Diğer bir ifadeyle drama;  insanın kendini başkalarının yerine koyarak çok yönlü gelişmesi,  bireyin eğitim ve öğretimde aktif rol alması,  kendini ifade edebilmesi,  araştırma istek ve arzusunun artması, yaratıcı olması ve yaşamı çok yönlü algılamasını sağlayan eğitim yöntemidir. Drama ‘yaparak-yaşayarak öğrenme’ bakımından en etkili eğitim yöntemlerinden biridir. Eğitici ve yaratıcı dramanın birlikte kullanıldığı bu atölyede; ısınma ve rahatlama etkinlikleri, pandomim ve rol oynama, doğaçlama, oluşum ve değerlendirme aşamaları sırasıyla takip edilmektedir. Üstün zekalı çocuklarda IQ arttıkça, sosyal ilişkilerde sıkıntı yaşama durumu ortaya çıkmakta; bu sebeple bu grup genellikle kendisini toplumdan soyutlamayı seçebilmektedir. Bu atölyede drama etkinlikleri yoluyla çocuklara rahat bir ortam sunularak, onlarda duyguları fark etme, olaylara farklı açıdan bakabilme, empati kurma ve etkili iletişim becerileri konusunda farkındalık oluşturulacaktır.

Eğlenceli Bilim

Dünyayı bir bilim adamı gibi algılayabilenler ve ancak olaylar üzerinde düşünebilenler dünyaya katkıda bulunabilirler. Dünyayı bir bilim adamı gibi algılayabilmek ise temel fen bilgisine sahip olmanın yanında, bilimsel araştırma becerilerinin de gelişmiş olmasını gerektirmektedir. Üstün zekalı çocukların en önemli özelliklerinden birisi meraklı olmaları ve evren, yaşam, canlılar hakkında bitmek tükenmek bilmeyen sorular sormalarıdır. Bulutlar neden beyazdır, deniz anasının beyni var mıdır, bütün canlıların kalbi aynı mıdır, neden rüya görürüz? Vb. Çocukların bu meraklarını doyurmak ve soruların yanıtlarına ulaşmak içinse; hangi kaynaktan, hangi sırada ve nasıl araştırma yapması gerektiği; hangi deney için hangi yollara başvurması gerektiği gibi konularda bilgi sahibi olması gerektirmektedir. Bir yandan fizik, kimya ve biyoloji deneyleri ile bilimin en eğlenceli yanı sunulan bu atölyede, bir yandan da çocukların bilimsel araştırma ve bilimsel süreç becerileri geliştirilmektedir.

Stratejik Düşünme

Stratejik düşünme geleceği öngörerek, gerekli adımları şuan atmak, gelecek için vizyon oluşturmak için gereklidir. Yapılan bir araştırmaya göre her 10 profesyonelden yalnızca üçü stratejik düşünebilmektedir. Halbuki yaratıcı, yenilikçi bir planlamanın ortaya çıkması için stratejik düşünme gereklidir. Stratejik düşünme geliştirilebilen, zorlu kararlar ve zorlu tecrübeler sonucunda kazanılan bir beceridir. Üstün zekalı çocuklar düşünme becerilerinin erken gelişmesinden dolayı genellikle strateji kurma konusunda oldukça iyidirler. Fakat bu becerinin bileşenleri konusunda çocuk bilgilendirilerek, çocuğa sorumluluk verilerek ve strateji kurma konusunda deneyim kazanması sağlanarak çocuğun stratejik düşünme yeteneği daha da geliştirilebilir. Bu sebeple bu atölyede tümdengelim, analoji bulma ve oluşturma gibi düşünme becerileri üzerinde durularak; sudoku, kendoku, ABC Kadar kolay vb. kağıt ve rush hour, chocolate fix, quoridor, kapla vb. kutu zeka oyunları yoluyla çocukların strateji geliştirme, plan yapma, mantık yürütme, dikkat ve yoğunlaşma, yenilgiyi hazmetme, karar verme gibi tutum ve davranışları geliştirilecektir.

Ritim ve Müzik

Günümüz koşullarında teknolojinin avantajlarının yanında hayatımıza giren dezavantajlarından dolayı sanat yoluyla çocuğu eğitme konusu önemli eğitim yollarından birisidir. Müziğin eğitimsel işlevleri müziğin bireysel, toplumsal, kültürel ve ekonomik işlevlerinin düzenli, sağlıklı, tutarlı, etkili, verimli ve yararlı bir biçimde gerçekleşmesini ve gelişimini sağlayıcı tüm müziksel öğrenme-öğretme etkinliklerini, bu etkinliklere ilişkin planlama, düzenleme ve örgütlenmeleri ve bütün bunlara ilişkin yapı ve işleyişleri kapsar. Ritim ve müzik atölyesi yoluyla öğrencinin dinleme becerilerinin geliştirilmesini yanında, dikkat, yönerge takip etme, işbirlikli çalışma, planlama, organizasyon ve yaratma gibi becerileri geliştirilmektedir. Birden çok duyu organın hitap etmesi, hem sol beyni aktive eden hem de sağ beyni aktive eden (nota okurken ritmi çıkarma gibi) etkinliklerin yer alması zihinsel meşguliyeti yüksek olan üstün zekalı çocuklar için rahatlatıcı ve eğlencelidir. Bu atölyede genel ritim çalışmaları temel alınarak ritim çalışmalarına tabi tutulan öğrencilerin, metalafon, kselefon gibi farklı aletlerle tanıştırılarak, sanat zevki kazanmaları desteklenmektedir. Verilen ritmi anlama ve çıkarabilme, yeni bir müzik aleti çalabilme öğrencilerin hem bilişsel hem duygusal hem de psikomotor olarak gelişimlerine katkı sağlayacaktır. Ritim ve Müzik atölyemizde öğrenciler; temel müzik bilgisi eğitimi alarak kazandığı müzik bilgisini enstrüman üzerinde uygulayarak, şarkılara enstrümanla eşlik edecek, grup halinde müzik yapacak, müzik dinleme alışkanlığı kazanarak, estetik yönlerini geliştireceklerdir.

Diğer Etkinliklerimiz

Sakıp Sabancı Müzesi Ziyareti

  • Koleksiyonun incelenmesi
  • Kitap sanatları ve hat koleksiyonu sergisi
  • Kitap sanatları ve hat sanatı atölyesi

 

Vira Kürek Kulübü İle Haliç'te Kürek (Yelken-Kano) Eğitimive Çalışması

  • Kürek sporu
  • Koordinasyon ve dikkati geliştirir.
  • Takımla işbirliği halinde hareket etmeyi gerektirir
  • Hedefe ulaşma bilinci kazandırır
  • Zaman planlamasını öğretir.

  


Atatürk Arboretumu Gezisi

  • 2000’e yakın bitki türünün incelenmesi
  • Botanik kültürü etkinliği
  • Fotoğraf çekimi
     

  

Yaz Kampı Programımız Hakkında Diğer Ayrıntılar

Amaç

Üstün zekâlı olduğu tanılanan çocuklara zenginleştirilmiş bir eğitim sunarak; onların kendilerini ve ailelerin çocuklarını keşfetmelerini sağlamaktır.

Yetenek eğitiminin ilk adımını yeteneklerin keşfi ve fark edilmesi süreci oluşturur. Yaz ve kış okullarımız sundukları programlarla, öğretmenlerimizin gözlemleri ile, uyguladıkları dünyaca kabul görmüş standart testlerle siz anne-babalara çocuğunuzu tanıma fırsatı sunarken; çocuklara ise eğlenceli bir biçimde bilim, sanat ve sporla zaman geçirme şansı tanır. Programlarımızda çocukların potansiyeli zorlanarak, bilişsel gelişimlerinin desteklenmesi sağlanır.

Farkımız

Bu program üç farklı kurum tarafından organize edilen ilk ’’üstün zekâlılar eğitimi programı’’ olma özelliğini taşımaktadır.  Farklı uzmanların alandaki 15 yıllık deneyimlerinin bir araya gelmesi, akademik ve uygulama alanında yetkin öğretmen kadrosu en büyük farkımızı oluşturmaktadır. Programlar en az üç farklı uzmanın görüşüne başvurularak hazırlanır, öğrencilerin tüm atölyelerden keyif alması sağlanır. Sadece öğrencilere eğitim sunulmaz; anne babalara rehberlik yapılır. 

Yaş Aralıklarına Göre Eğitim Programları
5-6 Yaş 7- 8 Yaş 9-12 Yaş
Sportif Rekreasyon Sportif Rekreasyon Sportif Rekreasyon
İngilizce Drama STEM
Drama Robotik Robotik
Eğlenceli Bilim Eğlenceli Bilim Çocuk Edebiyatı
Stratejik Düşünme Yaratıcı Düşünme Drama
Ritim ve Müzik Astronomi Astronomi

 

 

 

 

 

 

 

Katılım Koşulu

Ülkemizde standardizasyonu yapılmış zekâ testlerine göre üstün zihin düzeyine sahip çocuklar kabul edilecektir. Zekâ testi olmayanların kurumumuza ulaşıp; zekâ testi yaptırmaları gerekmektedir. Test sonucu olanların ise zekâ testi sonuç raporlarını tarafımıza iletmeleri gerekmektedir. 2015 yılı öncesi test sonuçları kabul edilmemektedir.

Erken Kayıt Ücreti

Erken kayıt tarihleri 25 Nisan – 25 Mayıs 2018 tarihleri arasındadır. KDV dahil 2000 TL’dir. Fiyatımıza öğle yemeği dahil olup, servis ücreti dahil değildir. Servis imkanımız mevcuttur. Eğitim hafta içi her gündür. Erken kayıt dönemi sonrasındaki ücret KDV dahil 2200 TL’dir.

Bilgi ve İletişim için;
Üstün Zekalılar Eğitim Uzmanı:
Erbin Soygür
0505 494 9153

[email protected]

Banka Hesap Bilgileri

Erbin Soygür
IBAN: TR 2500 0150 0158 0073 0628 3641

5-6 Yaş Grubu - Yaz Kampı Atölye Programları - 1. Dönem programı hakkında bilgi almak ve kayıt olmak için formu doldurun.